MB GLC

Ny GLC til de tunge læs

Den første Mercedes-Benz GLC tog over efter den kantede GLK, og GLC er siden blevet en af de vigtigste biler for det tyske mærke.

Tekst Morten Brunsgaard Bek

Den første Mercedes-Benz GLC tog over efter den kantede GLK, og GLC er siden blevet en af de vigtigste biler for det tyske mærke.

Alle sejl er derfor sat til med den nye generation af SUV’en, som bærer opdateret, men alligevel genkendeligt design. Den nye GLC deler meget af sin teknik med den nyeste C-Klasse, og den har da også næsten samme interiørlayout, men GLC skiller sig alligevel ud.

Den fås med luftaffjedring, som gør offroad-kørsel nemmere - og det samme gælder kørsel med tunge campingvogne - og den fås i tre plug-in-versioner, hvor to er med benzinmotor og en med dieselmotor.

Topversionen blandt de tre, GLC 400 e, har hele 381 hk, og den elektriske rækkevidde er klasseledende: Omkring 100 kilometer på en opladning.
Med dieselmotor og firehjulstræk i GLC 220 d 4Matic med 197 hk kan den nye GLC tage 2.500 kilo på krogen.

Når campingvognen kobles på, spørger bilen til campingvognens dimensioner - og planlægges en køretur i navigationen, tager bilen så højde for, om vejene egner sig til kørsel med campingvogn.

 

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her